psiho- socijalne i pedagoške pomoći djeci i mladima sa smetnjama i poremećajem u ponašanju
Udruga „TI SI OK“
mob: 099 400 21 21
Žiro račun HR72 2500009-1101282056
OIB 11546411511
www.tisiok.hr
tisiok@gmail.com
sonja.jarebica@gmail.com
PONUDA
Slobodni smo Vam dati slijedeću ponudu za šk.g., -2021/22.-22/23.:
NAPOMENA:
Imamo sustav izdavanja E-RAČUNA uz Narudžbenicu
Račun se plača putem računa R1 na žiro račun Udruge, nema autorskog honorara i drugih davanja, iznos je fiksan.
1. Predavanja za učitelje/nastavnike (UV, NV, ŽSV, Stručni skupovi):
Rizična ponašanja u adolescenciji
Samoozljeđivanje u adolescenciji
Alati i tehnike upravljanja školskom i razrednom klimom
Disciplina u razredu
Suradnja i komunikacija s roditeljima (asertivna komunikacija, prevencija nesporazuma i
sukoba)
Strategije rješavanja sukoba s roditeljima
Učinkovita komunikacija s učenicima i stvaranje dobrih odnosa
Samopoštovanje i stres na poslu
Samomotivacija
Samosvijest i samopoštovanje
Suosjećanje
Stres i sagorijevanje na poslu
Zbornica kao tim
Međuljudski odnosi
Razvoj optimizma u nastavi
Razvoj otpornosti kod djece
Razvoj empatije kod djece
Razvoj samopouzdanja kod djece
Socijalne kompetencije djece u izgradnji odnosa s vršnjacima (1-6 raz)
Razumijevanje razvojnih specifičnosti adolescencije (rana adolescencija 7-8 raz.)
Važnost prepoznavanja negativnih odnosa među vršnjacima i intervencija
Razlozi pojavnosti problema u ponašanju kod darovitih učenika
Razlike reproduktivnog i funkcionalnog znanja i učenja kod djece
Praktična primjena pedagoških metoda rada u nastavi (grupni rad, oluja ideja, igranje uloga,
analiza slučaja, debata, rad u paru, rasprava, upotreba priča, mentalnih slika i dr.)
Komunikacijski stilovi i stilovi vođenja učitelja/nastavnika
Stvaranje pozitivnih odnosa u razredu kroz igre, opuštalice i priče
SWOT analiza razreda i učenika (prijetnje, slabosti, snaga i prilika)
Kako pričanjem priča poticati-komunikaciju,samopouzdanje, emocije, rješavanje sukoba-1-8
razred (1 i 2 dio)
Bolje razumijevanje problemima djece s teškoćama
Pristupi i načini rada s djecom s teškoćama
Razvoj emocija i nastanak poremećaja
Bolje razumijevanje odrastanja dječaka i razlike u odnosu na djevojčice
Specifičnosti uvjeta odrastanja djece iz obitelji koje se nalaze u tretmanu centra za
socijalni rad
Problemi usamljene djece, socijalno izolirane od vršnjaka u školi
Manipulacija djecom tijekom i nakon razvoda
Vršnjačke skupine i njihova uloga u razvoju poremećaja u ponašanju
Tko sam ja? (uloga učitelja/nastavnika u nastavnom procesu/etički kodeks)
Preuzimanje odgovornosti (stručna, profesionalna i moralna kompetencija)
Problemi djece u kontroli ljutnje
Ljutnja i kako se nositi s njom u nastavnom procesu
Vježbajmo zajedno (konstruktivno kritiziranje, osobni jezik, potkrepljenja pozitivnih
ponašanja)
Prepoznati rizične situacije i poučiti učenike donošenju odluka u rizičnim situacijama
Učite ih da budu sretni-prepoznavanje signala i potreba djece (1-4 razred)
Socijalne vještine na satu razrednika
Cijena online predavanja 60 min/ RH……………………………….. 527,42 kn /70 eur
Cijena predavanja u vašoj školi 60min/ Zagreb…………………….. 602,76 kn /80 eur
Cijena predavanja u vašoj školi 60 min/ Zagrebačka županija…….. 678,11 kn /90 eur
Cijena radionice u školi 105 min/Zagreb i Zagrebačka županija……828,80 kn/110 eur
2. Predavanje za roditelje-skupno za roditelje iz više razreda (ako ide online, svaki razred prati predavanje iz svoga razreda/ako je u školi na istom prostoru svi razredi (hodnik, dvorana..)) :
Rizična ponašanja djece i kako ih prepoznati
Ovisnost o igricama i internetu
Važnost partnerskog odnosa roditelja i škole
Prijelaz iz razredne u predmetnu nastavu
Socijalne kompetencije djece u izgradnji odnosa s vršnjacima (1-6 raz)
Razumijevanje razvojnih specifičnosti adolescencije (rana adolescencija 7-8 raz.)
Odgovorno roditeljstvo
Stilovi roditeljstva i učinci u odrastanju djece
Razvoj emocija i uzrok problema djece u školi
Važnost razvoja samopouzdanja kod djece
Utjecaj obiteljskih odnosa na uspjeh u školi
Odnos i pomoć roditelja djeci s prilagođenim i individualiziranim programima
Problemi djece zbog „pritisaka“ roditelja na uspjeh
Cijena online predavanja 60 min/ RH………………………………. 527,42 kn /70 eur
Cijena predavanja u vašoj školi 60min/ Zagreb……………………. 602,76 kn /80 eur
Cijena predavanja u vašoj školi 60 min/ Zagrebačka županija…… 678,11 kn /90 eur
3. Predavanje za učenike-skupno više razreda (ako ide online, svaki razred prati predavanje iz svoga razreda/ako je u školi na istom prostoru svi razredi (hodnik, dvorana..))
a) Zašto je cuga tuga?
b) Kockanje nije zabava!
c) Postani pametan potrošač
d) Moje sportsko navijanje (prevencija nasilja na sportskim događanjima)
e) Nasilje u vršnjačkim vezama
f) Nasilje- stanja i znakovi žrtve, nasilnika i publike
g) Stablo vršnjačkog nasilja(oblici,uzroci,posljedice)
h) Prihvaćanje različitosti u mojoj školi
i) Nisam bespomoćan- sve se može naučiti
j) Kako uspješno komunicirati s roditeljima/učiteljima
k) Odnos nastavnika i učenika
l) Moje samopoštovanje i samosvijest
Cijena online predavanja više razreda 60 min/ RH…………………..527,42 kn /70 eur
Cijena predavanja u vašoj školi 60min/ Zagreb………………………602,76 kn /80 eur
Cijena predavanja u vašoj školi 60 min/ Zagrebačka županija…….. 678,11 kn /90 eur
Cijena radionice u školi 105 min/Zagreb i Zagrebačka županija……828,80 kn/110 eur
4. Radionice za učitelje, nastavnike i pedagoške djelatnike-Upravljanje razrednom klimom (antistresni program osnaživanja učitelja, 4 Modula po 2 sata) Svaki modul, može biti zasebno- Grupa do 20 učitelja). Ponuda isključivo za područje Zagreba i Zagrebačke županije
Moduli:
1.Samopoštovanje i stres na poslu – Ja, stres i posao – razredna klima i stres
Upoznavanje i osvješćivanje vlastitih pozitivnih osobina i dobrih resursa - iskustvo učenja kojim se član radionice sam sa sobom i u sebi osjeća dobro – potvrđivanje u komunikaciji s drugima – osnovne teoretske postavke o nastanku stresa - specifičnosti stresa nastavnika – razredna klima i stres – aktivacija osobnih resursa i kreiranje razredne klime kao vlastiti antistresni program
2.Alati dobrog komuniciranja
Osnovne teoretske postavke komunikacije (međusobni utjecaj aktera u komunikaciji, neverbalna komunikacija i dr.) – stilovi komuniciranja – asertivnost i asertivni alati kroz vlastito iskustvo i u kontekstu konkretne školske kulture i klime
3.Prepoznavanje i izražavanje emocija(ljutnja) /rješavanje sukoba
Emocionalni razvoj djece(emocije-uzroci/misli/ponašanja), Učenje nenasilnog rješavanja sukoba
Snaga promijene-samopoštovanje, briga za drugog, razmisli prije nego reagiraš, traži nenasilan put, očekuj najbolje…
4.Suradnja i zajedništvo
Timski rad i suradnja – učenje strategija usmjerenih na rješenje - dobro oblikovani cilj – moć vizualizacije – suradnički modeli u zajedničkoj viziji - postizanje zajedničkog cilja kroz rješavanje problema.
Cijena za 4 radionice (može u 4 rate)…………………..……………… 3315,20 kn/440 eur
5. Radionice za učenike- u razredima sa ukupnim složenim funkcioniranjem (sukobi, naručeni odnosi).Ponuda isključivo za Zagreb i Zagrebačku županiju
u odabranom razredu provedu se 4 radionice u kontinuitetu od 4 tjedna (mogući je i ind. rad. s pojedinim učenikom iz razreda-Mala škola socijalnih vještina.
Samopoštovanje i samosvijest - pozitivno vrednovanje samoga sebe –- iskustvo učenja kojim se član radionice sam sa sobom i u sebi osjeća dobro – potvrđivanje u grupi, učenja samoprezentiranja, prepoznavanje osobnih pozitivnih osobina, unaprjeđenje onih osobina koje nisu dovoljno razvijene.
Učenje komunikacijskih vještina -na djeci i mladima pristupačan način razrađuju se osnovne teoretske postavke komunikacije ( međusobni utjecaj aktera u komunikaciji, neverbalna komunikacija i dr.) i vrsta komunikacija (agresivna, pasivna i asertivna). U tom se kontekstu obrađuje i izbor rizičnih ponašanja kao oblika komunikacije s drugima te ispituju pozitivne alternative (Kako biti „faca“ koja je OK).
Izražavanje misli i osjećaja-Potaknuti kreativnost, izražavanje misli i osjećaja.
Tehnike i načini rješavanja problema/sukoba-učenje načina i tehnika komuniciranja u sukobima, analizira se tematika problema/sukoba, rasprava i prosudba o neefikasnim načinima rješavanja problema/sukoba i podržavanje suradničkog načina rješavanja problema/sukoba i upotreba modela pobjednik/pobjednik rješenja
Cijena 4 radionice……………………………………………………2.712,44 kn/ 360 eur
NAPOMENA:
Porez na dodanu vrijednost nije obračunat temeljem članka 90. stavka 1. i 2. Zakona o PDV-u.
( to znači da je cijena gore ponuđena jedini iznos za plaćanje)
Predsjednica udruge
Sonja Jarebica, mag.paed.soc
Velika Mlaka, 25.07. 2022.
STRATEŠKI PLAN DJELOVANJA UDRUGE „TI SI OK“ ZA RAZDOBLJE OD 2019. DO 2023.
UVOD
Strateški plan Udruge za razdoblje do 2023. rezultat je zajedničkog rada članova Udruge temeljem naše vizije i misije.
Strateški plan do 2023. treći drugi je dugoročni strateški dokument Udruge od njezinog uspostavljanja, a odluku o njegovoj izradi donijela je Osnivačka skupština, na sedmo godišnjoj Skupštini Udruge 22.7.2015.
Cilj izrade Strateškog plana je utvrđivanje jasnih smjernica rada i razvoja Udruge za razdoblje do 2023. godine, na razini općih i specifičnih strateških ciljeva, kao i definiranje zadataka i operativnog plana rada Udruge u 2023. godini.
Svrha izrade ovog dokumenta je unaprjeđenje kapaciteta i djelotvornosti Udruge, kako bi ona što učinkovitije doprinijela podršci i pomoći djeci i mladima s rizikom u ponašanju i djeci s teškoćama, te široj društvenoj zajednici za kvalitetnije i učinkovitije osnovno i srednje obrazovanje.
1. DJELOVANJE I USTROJSTVO UDRUGE
Udruga je osnovana 22. srpnja 2008. godine, u cilju promicanja zaštite djece i mladih sa smetnjama i poremećajem u ponašanju.
Prema članku 7. Statuta Udruge njezine osnovne djelatnosti su:
• Osmišljavanje programa i aktivnosti neformalne edukacije, sa svrhom unapređenja kvalitete življenja, kao i usmjeravanja kvalitete života društvene zajednice u cjelini.
• Rad na univerzalnoj, selektivnoj i indiciranoj prevenciji, detekciji, dijagnosticiranju, ranim intervencijama i tretmanu, djece i mladih s rizikom za poremećaje ili s poremećajima u ponašanju.
• Kroz edukativne radionice i predavanja pomagati i usmjeravati učitelje, nastavnike i roditelje na što kvalitetniju komunikaciju i kompetencije u radu s djecom i učenicima.
• Osmišljavanje programa prevencije nasilnih ponašanja mladih na sportskim događanjima, te ukupne prevencije nasilja među djecom i nad djecom i mladima, vršnjačkog nasilja, nasilja u mladenačkim vezama.
• Promovirati i unaprijediti zaštitu prava djece, mladih s invaliditetom, pripadnika nacionalnih manjina, marginalnih skupina, žrtava nasilja u obitelji, žrtava diskriminacije i zločina iz mržnje.
• Osvještavati i informirati javnost o neprihvatljivosti diskriminacije i potrebi uvažavanja različitosti.
• Prevencija i suzbijanje različitih oblika nasilja u obitelji.
• Osmišljavati programe prevencije ovisnosti usmjerenih općoj populaciji djece i mladih i rizičnim skupinama djece i mladih.
• Osmišljavanje programa edukacije i osnaživanja mladih nezaposlenih osoba kroz poticaje i pomoć na obrazovanje i zapošljavanje.
• Individualni i skupni rad s djecom koja imaju smetnje u ponašanju, delinkventima i žrtvama delinkventnog ponašanja, učenicima s teškoćama kroz iskustvene radionice u učenju socijalnih i komunikacijskih vještina, te prevladavanja teškoća u učenju.
• Predlagati okrugle stolove, predavanja i tribine na temu kriminaliteta kao društvene pojave kao i reakcije društva na kriminalitet.
• Organiziranje terapeutskih radionica učenja nenasilnog rješavanja sukoba po načelima AVP-a (projekt alternative nasilju) i model koji nam daje tehnike i uvjerenja koji nam pomažu da unaprijedimo svoje komunikacijske i socijalne vještine, NLP-a (neuro-lingvinisičko programiranje), supervizija.
• Poticati programe međunarodne suradnje
• Povezivanje suradnje sa srodnim organizacijama u Hrvatskoj i izvan nje
• Izdavanje knjiga, priručnika, edukativno didaktičkog materijala i druge publikacije iz područja djelatnosti udruge sukladno pravnim propisima, te povremena i prigodna prodaja istih
• Obavljanje povremenih i prigodnih prodaja intelektualnih usluga edukacija, radionica i predavanja kojima se ostvaruju ciljevi udruge utvrđeni statutom.
• Organizacija prigodnih akcija.
Tijela udruge su:
• Skupština,
• Predsjednik
• Dopredsjednik
• Tajnik
• Likvidator
Na dan 1. siječnja 2023., udruga broji 10 člana, uz 15-tak volontera. Udruga nema zaposlenih članova. Članovi udruge su umirovljeni djelatnici Ministarstva pravosuđa, koji su radili u tretmanu i dijagnostici maloljetnih počinioca kaznenih djela, ostali članovi su zaposlenici u državnim institucijama (Ministarstvo unutarnjih poslova, osnovne škole, Ministarstvo odgoja i obrazovanja, Ministarstvo pravosuđa i dr.), te studenti.
Na godišnjoj Skupštini Udruge svake godine donosi se Program rada Udruge, Financijski plan poslovanja Udruge i Operativni plan rada Udruge. Isto tako, Izvršni odbor Udruge donio je ovaj Strateški plan djelovanja Udruge za razdoblje do 2019. godine. Financijsko poslovanje Udruge nadzire Nadzorni odbor. Financijsko izvješće i Izvješće o radu Udruge na razini cijele godine priprema Stručna služba i oba izvješća se upućuju na usvajanje Skupštini Udruge.
Organizacijska struktura
2. MISIJA, VIZIJA I VRIJEDNOSTI
Misija
Misija Udruge je promovirati i štiti dječja prava te djelovati na poboljšavanju uvjeta psiho socijalnog odrastanja opće populacije djece i mladih, te djece i mladih s rizikom u ponašanju i teškoćama u razvoju, kroz pružanje psihosocijalne podrške, neformalno obrazovanja i zagovaranja u široj društvenoj zajednici.
Vizija
Osmišljavanje programa i aktivnosti ukupne prevencije nasilja među djecom i mladima, nasilja na sportskim događanjima, prevencije konzumiranja alkohola i sredstva ovisnosti, nasilja u vršnjačkim vezama, pomoć djeci s teškoćama i senzibiliziranje društvene zajednice o njima i dr. Provođenje programa neformalne edukacije, sa svrhom unapređenja kvalitete življenja, kao i usmjeravanja kvalitete života društvene zajednice u cjelini
Vrijednosti
U svom radu Udruga njeguje i promovira sljedeće vrijednosti:
Vjerodostojnost
Utemeljenost djelovanja na stručnim i profesionalnim kompetencijama članova.
Profesionalnost
Posvećenost, visoka motiviranost, etičnost, težnja k visokom kvalitetu i profesionalan odnos
Suradnja i partnerstvo
Promicanje suradnje i razvijanje partnerskih odnosa unutar institucije kao i s različitim organizacijama.
Otvorenost i transparentnost
Spremnost na zajedničko djelovanje i uključivanje u različite projekte i aktivnosti koje doprinose unaprjeđenju kvaliteta psiho socijalnog rasta i razvoja djece i mladih.
Cijelo životno učenje
Razumijevanje i promoviranje potrebe za cijelo životnim učenjem članova udruge i stalnim unaprjeđivanjem rada.
3. POSTIGNUTI REZULTATI
Provedeni Projekti:
1. Projekt: Prevencija nasilja među djecom-„Prestani!“
Projekt „Prestani” predstavlja inicijativu da se na masovnoj osnovi djecu informira o nasilju, potakne da progovore i poduči ih kako se suprotstaviti. Cilj je pružiti školama konkretnu pomoć u aktivnostima prevencije nasilja među djecom. U program se uključuju učenici 5. I 6. razreda. Proveden je u 40-tak OŠ u RH.
U sklopu Projekta udruga je provela istraživanje o prisutnosti nasilja među djecom, te je dobivene rezultate prezentirala na Konferenciji psihologa 2009. U Splitu, 3. Kongresu socijalnih pedagoga 2010., i na III Znanstvenom skupu u Osijeku 2010., 8. Međunarodnom skupu socijalnih pedagoga u Zagrebu 2012.
2. Projekt: „Promjena je proces - nenasilje se uči „
Kroz četiri modula, a svaki u trajanju od 2-sata, putem iskustvenih radionica djeca uče alternativne oblike nasilnim obrascima ponašanja. Program je do sada realiziran u Domu za djecu Dugave-Zagreb, s grupom učenika s ADHD-om uključene u program produžene nastave u O.Š. Prečko i u Domu za mušku djecu „Župančić“.
3. Projekt- „Mala škola socijalnih vještina“
To je projekt učenja socijalnih i komunikacijskih vještina djece u riziku, proveden s učenicima 7. i 8. razreda osnovne škole. Projekt predstavlja razrađeni program dugoročnog učenja nenasilja namijenjen djeci i odraslima, a osnovna metodologija je iskustveni pristup učenju putem vježbi, opuštalica i diskusija. Projekt je proveden u 30 OŠ u RH.
4. Projekt –Zašto je cuga tuga?
Projekt je kao program osobnog i socijalnog osnaživanja namijenjen mladima koji su rizični na zlouporabu alkohola. Projekt je usmjeren na kreiranje strukturiranog konteksta u kojem se potiče osobni angažman i intenziviraju međusobne interakcije koje mogu potaknuti vrlo duboke uvide i učenja Proveden je u 35 OŠ u RH
5. Projekt –„I ja ću biti zig zag navijač”
Kroz projekt se učenike podučava sportskom i fer navijanju na stadionima, te ih se uči toleranciji i nenasilju kao buduće mlade navijače. Uz projekt i predavanje svim učenicima je omogućeno sportsko i fer navijanje na iskustvu utakmice HKL Medveščaka, KK Cibone, RK Gorica. Proveden je 10-taj OŠ u RH.
6. Projekt- „Zajedno možemo više“, „Upravljanje razrednom klimom“, „Proces
promjene“, „Alati i tehnike upravljanja razrednom klimom“
Dio je programa prevencije nasilja među djecom, osnaživanja nastavnika, unapređivanja njihovih komunikacijskih vještina, vještina nošenja sa stresom, te vještina uspostavljanja odnosa s učenicima, poštivanja različitosti i održavanja discipline u razredu. Program je iskustven i sam predstavlja mogući model uspostave pozitivnog ozračja i efikasnog učenja u kojem se smanjuje nasilje među djecom, te doprinosi ukupnoj prevenciji nasilja. Cilj je kod nastavnika povećati njihove kompetencije da opaze, reagiraju i spriječe probleme nasilja, a ravnateljima pružati adekvatnu pomoć i podršku nastavnom i stručnom osoblju sa ciljem smanjivanja nasilja u školama. Proveden je s više od 3000 učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola u RH
7. Projekt:”Educiranje i osnaživanje nezaposlenih-“IZ DOMA NA POSAO” , koji se proveo 2009., s 25 odgajanika, Odgojnog Zavoda Turopolje. Putem deset jednosatnih radionica mlade s iskazanim asocijalnim i delikventnim ponašanjem se podučavalo kako se snaći u modernoj proceduri pronalaženja posla – kontakti s adekvatnim institucijama, snalaženje na internetu, pisanje podnesaka i dr. Nakon toga od 2011. do 2015., isti projekt je proveden s 80-tak odgajanikom Stambene zajednice Dubrava, Dugave I i II, te Domu za mušku djecu Župančić.
U 2012.,2013. projekt je proveden s mladim nezaposlenim korisnicima neke od podrške i pomoći u Centru za soc. skrb Velika Gorica i grupom roditelja djece s posebnim potrebama u Centru za odgoj i obrazovanje Velika Gorica. Od voditeljice Odsjeka za domski smještaj, Ministarstva pravosuđa, Općinskog kaznenog suda u Zagrebu- Odjel za mladež, Ministarstva soc.politike i mladih, Ureda dječje pravobraniteljice, dobili smo pismo podrške.
8. Udruga je provela niz kreativnih radionica, programa vršnjačke pomoći učenik-učeniku.
Također u kontinuitetu članovi udruge pružaju psiho socijalnu i pedagošku pomoć mnogim učenicima i mladima u Zagrebu i Velikoj Gorici.
9. Udruga je osmislila edukativno- didaktičku igru za razvoj samopouzdanja kod djece „UPOZNAJ SEBE“, a koja se koristi na satovima razredne zajednice kao oblik grupnog i individualnog rada s učenicima, kao dodatno pomoćno sredstva u radu s učenicima.
10. Udruga je izradila, Priručnik „Učenje socijalnih vještina na satu razrednika“, koji sadrži aktivnosti i vježbe kojima je cilj da se kroz zdravstveni odgoj postignu ciljevi Kurikuluma zdravstvenog odgoja, a to je razvoj socijalnih, komunikacijskih i emocionalnih
vještina koje dovode do visoke razine samopoštovanja i drugih vještina značajnih za psiho socijalno sazrijevanje djece.
Priručnik obuhvaća sljedeća područja:
a. Samopouzdanje/samosvijest/doživljavanja sebe/slika o sebi/zauzimanje za sebe
b. Načini komuniciranja s naglaskom na asertivnu komunikaciju/JA- poruke/ verbalna i neverbalna komunikacija
c. Prihvaćanja različitosti/tolerancija/povjerenje
d. Suradnja/zajedništvo/pripadanje skupini
e. Izražavanja misli i osjećaja/empatija/iskrenost/otvorenost/razumijevanje
f. Rješavanje sukoba/problema/ proces snage promjene/rizična ponašanja
g. Donošenja odluka/kako reći „NE“/rješavanje pritiska vršnjaka/snalaženje u problematičnim situacijama/odgovorno ponašanje
h. Opuštalice (igre), okupljanja (razgovor na temu osobnih iskustva, stavova, vrijednosti), priče i dr.
11. Udruga je izradila niz edukativnih igara koji imaju suglasnost MZO i AZOO:
didaktičke igre za razvoj samopouzdanja kod djece „Upoznaj sebe“, Priručnika za
učitelje i pedagoške djelatnike „Socijalne vještine“, Radne bilježnice „Prepoznaj,
prihvati i pomogni“, za rad s djecom s jezično
govornim teškoćama, „Karte pamćenja“, za rad s darovitom djecom i djece s
problemima koncentracije i pamćenja, Slikovnice „Učite ih da budu sretni“, edukativne
igre „Putovi prijateljstva“-učenja nenasilne komunikacije i ponašanja među
vršnjacima, edukativne igre učenja emocija „Lutke EMOSO + Priručnik“, Kocke
emocija“, Učenje komunikacijskih vještina „Pričam ti priču“
12. Članovi Udruge provode niz edukacija za učitelje na Županijskim vijećima i Učiteljskim vijećima, te za potrebe Agencije za odgoj i obrazovanje.
13. Članovi Udruge, kontinuirano se educiraju u cilju što kvalitetnije provedbe svojih projekata
14. Također redovno sudjelujemo na svim konferencijama, kongresima i znanstvenim skupovima, okruglim stolovima gdje aktivnim usmenim izlaganjima prezentiramo naše programe, rezultate istraživanja i evaluacija, u cilju potvrđivanja razine kvalitete našeg ukupnog rada:
U okviru Projekta 'Potpora borbi protiv zločina iz mržnje', u organizaciji Ureda za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, održan je se Okrugli stol "Prevencija i suzbijanje govora mržnje na sportskim natjecanjima", u Zagrebu, 8.lipnja 2013. Na kojem smo sudjelovali kao predavači s našim projektom „I ja ću biti zig-zag navijač“.
Na Europskom građanskom forumu (European Civic Forum) i Platforma 112 - za Hrvatsku vladavine prava u organizaciji GONG-a i Kuće ljudskih prava Zagreb, sudjelovali smo i pridružili se inicijativi raspravi u Kući ljudskih prava, 8. srpnja 2013.
Aktivno smo sudjelovali uz podršku ZAKLADE ZAMAH, na građanskoj inicijativi u programskom području, ''NAŠ DOPRINOS ZAJEDNICI'', u kojoj smo posjetili 20-tak područnih škola u ruralnim sredinama Grada Velika Gorica. Realizirali smo 25 radionica s učenicima i učiteljima, uz donaciju i primjenu edukativne igre za razvoj samopouzdanja kod djece.
Dobili smo nagradu Nacionalne zaklade za društvene inovacije.
Sudjelovali smo na natječajima za najbolje poslovne planove u izradi edukativnih igara za djecu:
U organizaciji Centra za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva (CEPOR), 2012., INTERINO – Prekogranična integracija znanja, kompetencija i inovacija, osvojeno 2. mjesto u izradi poslovnog plana-za edukativnu igru za razvoj samopouzdanja „Upoznaj sebe“.
Na 2. Startup Weekend-u u Zagrebu koji je predstavljala Danielle Reyes, iz Seattlea u organizaciji ZŠEM-a, osvojeno 2. Mjesto u izradi poslovnog plana za edukativnu igru „Računam svaki dan“.
U organizaciji Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, ušao u finale 10 najboljih poslovnih planova za eduaktivnu igru- Business Plan Contesta 2013.
4. STRATEŠKI PLAN DO 2023.
SWOT ANALIZA
Snage Slabosti
raznovrsnost zanimanja članova,
educiranost i stručne kompetencije članova Udruge,
veliko iskustvo u radu s djecom i mladima u riziku
dodatna specijalistička znanja i edukacije u psihoterapiji
motiviranost članova za razvoj Udruge,
mogućnost redovnog rada u dvije županije,
dostupnost informacija,
raznovrsnost aktivnosti koje Udruga provodi,
suradnja s lokalnom i područnom (regionalnom) samoupravom
osmišljavanje i izrada edukativnih materijala nepostojanje sustavnog financiranja redovne djelatnosti Udruge,
preopterećenost velikim brojem poslova i obveza članova Udruge,
nedostatak službenog vozila, zbog velikog opsega rada i prevaljivanja svakodnevnih udaljenosti institucija u kojima se radi.
Mogućnosti Prijetnje
uvođenje društveno odgovornog poslovanja,
brojnost natječaja za prijavu projekata,
ulazak Republike Hrvatske u Europsku uniju,
suradnja svih dionika u zajednici na ostvarivanju ciljeva kako Nacionalne strategije tako i korištenje povezivanja s udrugama unutar Hrvatske,
osmišljavanje samofinanciranja prodajom edukativnih materijala i igara nedovoljno osnovnih sredstava za rad,
korištenje osobnih automobila, i njihova oštećivanja i troškova amortizacije koje se ne mogu nadoknaditi.
nezainteresiranost privatnog sektora za uključivanje u društveno odgovorno ponašanje,
loša prometna povezanost unutar dijelova Zagrebačke županije.
Korisnici:
Djeca i mladi
roditelji/skrbnici
stručnjaci u odgojno-obrazovnom sustavu i sustavu socijalne skrbi
šira društvena zajednica
5. STRATEŠKI CILJEVI I NJIHOVA PROVEDBA
5.1. Opći cilj
Pružanje psiho socijalne i pedagoške pomoći djeci i mladima s rizikom u ponašanju i djeci s teškoćama u razvoju.
5.2. Specifični ciljevi
1. Pružati i razvijati usluge psihosocijalne potpore djeci i mladima u obitelji i institucijama (škole, domovi za djecu bez adekvatne roditeljske brige, odgojni zavodi, savjetovališta, centra za odgoj i obrazovanje, penalne ustanove)
2. Rad na primarnoj prevenciji, detekciji, dijagnosticiranju, ranim intervencijama i tretmanu, djece i mladih s rizikom za poremećaje ili s poremećajima u ponašanju.
3. Kroz edukativne radionice pomagati i usmjeravati roditelje i nastavnike na što kvalitetniju komunikaciju s djetetom i učenikom.
4. Individualni i skupni rad s djecom koja imaju smetnje u ponašanju, delinkventima i žrtvama delinkventnog ponašanja, učenje socijalnih vještina.
5. Ukazivati na problem stigmatizacije, marginalizacije, djece s poremećajem u ponašanju ili smetnjama u uspostavljanju kontakata sa širom društvenom sredinom.
6. Organiziranje terapeutskih radionica učenja nenasilnog rješavanja sukoba po načelima AVP-a (projekt alternative nasilju) i model koji nam daje tehnike i uvjerenja koji nam pomažu da unaprijedimo svoje komunikacijske vještine, NLP-a (neuro-lingvinisičko programiranje), supervizija.
7. Izdavanje knjiga, didaktičkog materijala i druge publikacije iz područja djelatnosti udruge sukladno pravnim propisima.
8. Prigodne akcije
5.2. Provedba ciljeva kroz aktivnosti
Strateški cilj 1. ostvarivat će se kroz aktivnosti:
● vođenje edukativnih radionica,
● pružanje psihološkog savjetovanja,
● pružanje socijalnog savjetovanja,
● podrška od strane postojećih članova.
Strateški cilj 2. ostvariti će se kroz aktivnosti:
● psihološko testiranje, izrada i primjena programa postupanja,
● održavanje psihoterapijski radionica.
Strateški cilj 3. ostvariti će se kroz aktivnosti:
● pružanje savjetovanja odgojnom osoblju, učiteljima i roditeljima,
● edukacija kroz iskustvene radionice za učitelje odgajatelje i roditelje,
● održavanje predavanja za stručnjake i širu društvenu zajednicu.
Strateški cilj 4. ostvariti će se kroz aktivnosti:
● psihološko i socijalno savjetovanje kroz individualne razgovore s djecom i mladima,
● suradnja s domovima za maloljetne počinioce kaznenih djela, domove za djecu
● suradnja s osnovnim i srednjim školama,
● organizacija prikupljanja pomoći socijalno ugroženoj djeci (donacije).
Strateški cilj 5. ostvariti će se kroz aktivnosti:
● održavanje predavanja za stručnjake s temama problema stigmatizacije, marginalizacije, djece s poremećajem u ponašanju,
● osvješćivanje šire društvene zajednice o problemima djece s rizikom u ponašanju i teškoćama u razvoju,
● aktivno sudjelovanje na kongresima socijalnih pedagoga, konferencijama psihologa, znanstvenim skupovima,
● provođenje istraživanja o problemima, interesima, stavovima i sustavu vrijednosti kod mladih o problemima nasilja, ovisnostima, odnosu društva prema mladima i perspektive mladih.
Strateški cilj 6. ostvariti će se kroz aktivnosti:
● organiziranje terapeutskih radionica učenja nenasilnog rješavanja sukoba po načelima AVP-a (projekt alternative nasilju),
● organiziranje terapeutskih radionica učenja komunikacijskih i socijalnih vještina po načelima i smjernicama NLP-a, a (neuro-lingvinisičko programiranje).
• supervizija licenciranih supervizora
Strateški cilj 7. ostvariti će se kroz aktivnosti:
● osmišljavanje edukativnog i didaktičkog materijala za potrebe rada stručnjaka i roditelja s djecom u cilju razvoja emocionalne inteligencije i psiho socijalnog sazrijevanja djece,
● izdavanje knjiga, didaktičkog materijala i druge publikacije iz područja djelatnosti udruge sukladno pravnim propisima,
● informativna djelatnost (uređivanje Internet stranica“) i izdavačka djelatnost.
Strateški cilj 8. ostvariti će se kroz aktivnosti:
● organizacija kreativnih, likovnih radionica i sl.,
● organiziranje izložba, „parlaonica“ za učenike i filmskim projekcija dokumentarnih filmova, sportskih događanja za djecu i mlade,
● organiziranje igranja društvenih igara,
● organiziranje promocije rada udruge, prezentiranje edukativno didaktičkog materijala, prodaja.
6. PLANOVI ZA JAČANJE KAPACITETA UDRUGE
● razvijanje novih i poboljšanje postojećih socijalnih usluga u skladu sa standardom kvalitete socijalnih usluga,
● izrada projektnih i programskih prijedloga te njihovo prijavljivanje na natječaje,
● organizacija edukacija za pisanje projekata, njihovo provođenje i evaluaciju,
● razvijati i unaprijediti znanja o zapošljavanju nezaposlenih mladih iz institucionalnog smještaja,
● organizacija različitih edukacija za zaposlenike, članstvo i vodstvo Udruge,
● razvijati odnose s medijima.
7. OČEKIVANI REZULTATI
● pomoć i podrška školama, da prepoznaju problem i iskrenost o stupnju u kojem je problem nasilništva među školskom djecom prisutan u njihovim školama,
● učenicima ćemo pružiti prilika da otvoreno govore o nasilju bez straha o stigmatizaciji i osveti,
●povećati će se svjesnost djece o problemu nasilja, ohrabriti ih da prijavljuju učiteljima slučajeve nasilja, uputiti ih kome se mogu obratiti za pomoć, povećati stupanj njihova povjerenja u nastavnike, kako se ponašati ako svjedoče nasilju i sl.,
●povećati kompetencije učitelja i odgojitelja da opaze, reagiraju i spriječe probleme nasilja.
●poučiti roditelje da prepoznaju znakove kod zlostavljanog djeteta,
●ravnateljima koji će pružati adekvatnu pomoć i podršku nastavnom i stručnom osoblju sa ciljem smanjivanja nasilja u školama,.
●osvijestiti važnost osvješćivanja problema djece s teškoćama u školama,
● unaprijeđena kvaliteta življenja djece i mladih u široj društvenoj zajednici,
● povećana senzibilizacija javnosti za probleme djece u riziku i djece i mladih s teškoćama,
● unaprijeđen rad Udruge.
8. INDIKATORI PROVEDBE
● broj održanih, radionica, predavanja, tribina i ostalih oblika pomoći,
● uspješna izrada edukativnih igara i drugih pomoćnih nastavnih sredstava za rad stručnjaka,
● broj provedenih projekata i dobivenih donacija za iste,
● osigurana financijska sredstva za djelovanje Udruge,
● broj pruženih psiho socijalnih usluga i razvoj njihove kvalitete,
● distribuirani promotivni i informativni materijali za javnost i članove,
● broj uključenih volontera,
● broj organiziranih događanja i akcija,
● ukupan broj izravnih i neizravnih korisnika.
9. GODIŠNJI OPERATIVNI I FINANCIJSKI PLANOVI
Udruga „TI SI OK“, će za svaku godinu ovog trogodišnjeg plana donositi operativni plan. Godišnji operativni planovi bit će usklađeni s godišnjim programom rada Udruge koji je utemeljen na njezinom Statutu. Operativni planovi će definirati skupine aktivnosti, vremenske rokove njihovog odvijanja i troškove prema skupinama tih aktivnosti. U okviru godišnjeg planiranja donositi će se godišnji financijski planovi.
10. VREDNOVANJE
Za sve projekte i programe koje će Udruga provoditi pisati će se redoviti izvještaji na razini godine i na kraju njihove provedbe. Za svaku godinu ovog plana izrađivat će se godišnji izvještaj o djelovanju Udruge koji će se podnositi Skupštini Udruge. Ovaj izvještaj biti će sastavljen na osnovi analize aktivnosti i rezultata u prethodnoj godini. Na osnovi tih saznanja unaprijediti će se djelovanje Udruge. Promjene kojima će se unaprijediti djelovanje Udruge unijeti će se u program rada, operativni i financijski plan za sljedeću godinu. Udruga će u trogodišnjem razdoblju ovog plana provoditi procjenu kvalitete usluga u skladu sa Sustavom osiguranja kvalitete neprofitnih organizacija.
Ovaj Strateški plan djelovanja Udruge „TI SI OK“ za razdoblje do 2019. usvojen je na godišnjoj Skupštini, održanoj 22. srpnja 2019.
U Velikoj Mlaki, 22. srpnja 2019.